志大才疏

目前正在:RDR/RE,总的来说什么都写一点儿
 

授权搬运并翻译了Lito Perezito大大的新作!<Captain Oh Captain>, 一首皮尔斯视角的原创歌曲,情感深厚气氛绝美......希望我的翻译传达出了他们的意境。欢迎意见与建议!:)

b站传送门:av95949225

视频下方置顶评论有音频版及封面高清原图噢!

————————————

感谢@cuteions的指正!修改了“come  on board”的翻译☺️


Captain Oh Captain (中英歌词)


I didn’t come on board
Looking for another part of my soul
But I have been blindsided by that smile
And all the lights you’ve been turning on
From now on you lead my thoughts

Captain, oh captain
Low me the bridge to your fortress
Tell me you want me
And I’ll show you I can earn it

Captain, oh captain
Don’t let that clouds cover your sun
Let the winds help you out clearing all your sight

You didn’t let me in
Expecting I’d be the fix to your heart
Just know that you’re more than a cure in my life
Inside I’m glowing like stars

It’s hard to breathe in here
When I get you standing so close to me
Cause all I want is to smile with my whole face
And steal a kiss from your lips

Captain, oh captain
You’re the center of my journey
Tell me you love me
And I’ll show you I deserve it

Captain, oh captain
You took me so far down your heart
I can not turn back as I’m just where I want

You’re my only god
I trust and have faith in your sense of justice
You may look tough but inside you’re so tender
Like a bear cub looking for his way

But fear no more I am here
I know the way out of this empty place
Just follow me and you’ll see how much fuller
Your whole life is gonna be

Captain, oh captain
Don’t worry, I am staying
No matter where you’re going
Know I’ll always be there

Captain, oh captain
Fear not, I ain’t leaving
No matter what you’re going through
I’ll always be there


我曾徘徊在你的邀约外
仍在寻找那半迷失的灵魂
可你的笑容
你点亮的光
让我心无旁骛
从此想你所想

队长,我的队长
放下通往你坚垒的桥梁
告诉我你渴望我
我将会尽显锋芒

队长,我的队长
别让云遮蔽你的太阳
让朗风为你吹拂
前路荡荡

你曾对我封闭心房
你知道我能抚平它的遗憾
我的心闪烁似星辰
我明白你承载了更多答案

我快要无法呼吸
当你和我只差毫厘
我只想尽力微笑
从你的唇偷走一点亲昵

队长,我的队长
这段人生我为你而活
告诉我你也爱我
我将证明这毫不为过

队长,我的队长
你已让我在心网深卧
我殷切渴望已久
我不愿也不能挣脱

你是我唯一的神明
我笃信你无畏的正义
你也像迷路的幼熊
外表坚毅而内心细腻

别害怕,我在这里
我知道如何摆脱这迷茫的空虚
跟紧我,你将看到
我们的生活会有多美好的延续

队长,我的队长
别担心,我陪着你
不论你要去往何方
记住我会与你同行

队长,我的队长
别害怕,我没有离去
不论前路多么崎岖
记住我会与你同行

评论(10)
热度(126)
  1. 共10人收藏了此图片
只展示最近三个月数据
© Alex Miles | Powered by LOFTER